over - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Kitty Winsen - WaarBenJij.nu over - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Kitty Winsen - WaarBenJij.nu

over

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

21 Juni 2007 | Gambia, Banjul

Even een moeilijk en vervelend bericht. De relatie tussen Ibu en mij is over. Niet omdat we niet meer van elkaar houden, maar omdat het heel erg moeilijk is om samen een toekomst te hebben in Nederland. Allereerst gaat er een hoop energie in zitten van beide kanten. Ibu moet inburgeren al voordat hij naar Nederland komt. Voor mij gaat er een hoop papierwerk inzitten. Dan is er ook nog geld wat er niet is. Alles bij elkaar kost het een heleboel geld. Een ticket, verblijf, kleren, huur etc. En het cultuurverschil is ook wel moeilijk. Hoe voelt Ibu zich als zijn familie hier zit en het niet goed met hen gaat? Kortom, het is bijna onmogelijk om dit door te zetten.
We hebben nu allebei heel veel pijn. Huilen veel. Ik voel me niet meer okee om in Gambia te blijven. Vandaar dat ik het schooljaar afmaak en dan zo snel mogelijk naar huis kom. Ik zal jullie steun daar hard nodig hebben. Mamma komt me ophalen en waarschijnlijk 13 juli vliegen we terug. 14 juli zal ik dan weer in Nederland zijn.
Ik weet niet zo goed wat ik verder moet zeggen. Het is moeilijk en zit dit zelfs in tranen te typen.

  • 21 Juni 2007 - 17:14

    Elly:

    sterkte hoor, hopelijk een goeie beslissing genomen.

  • 21 Juni 2007 - 18:09

    Alied:

    verdrietig allemaal.

  • 22 Juni 2007 - 06:32

    Lisette:

    Heel veel sterkte meis!
    Zal aan je denken!
    xx Lis

  • 22 Juni 2007 - 11:40

    Joss Van Wijk:

    Lieve Kitty, inderdaad dit is een heel moeilijke beslissing die jullie hebben genomen, maar ik ben ervan overtuigd dat het de juiste is. Sterker nog, ik denk dat het reuze knap is dat jullie dit zo hebben beslist. Voor jou, voor Ibu en ook voor je ouders is het zo heus beter. Kom gewoon weer lekker gauw naar huis, we ontvangen je met open armen. Probeer van de laatste weekjes ook nog een beetje te genieten.
    Liefs
    Joss(je)

  • 22 Juni 2007 - 15:01

    Wilma:

    door deze beslissing, hoe moeilijk ook, ben je wel eerlijk gebleven, naar jezelf, naar Ibu.Ik hoop voor je dat je de bijzondere, mooie en indrukwekkende ervaringen de komende weken weer naar boven kunt halen! Het zou jammer zijn ( en ook niet goed) als je in een mineurstemming Gambia gaat verlaten. Kijk maar even achterom naar fijne beelden, herinneringen, zaken die je in het afgelopen jaar in gang gezet hebt etc. en die je verder in jouw leven meeneemt!
    Kop op meid!


  • 24 Juni 2007 - 19:53

    Erica:

    he kitty
    jeetje wat een woelige tijden waar je in zit...grote beslissing en emotioneel. Maar ook ik denk dat je rationeel gezien een verstandige keuze maakt, jij weet immers hoe groot de verschillen zijn tussen gambia en nederland. Daarbij heb ik van dichtbij bij een vriendin gezien en meegemaakt hoe het zoal gaat als je met een afrikaan getrouwd bent (al mag ik niet generaliseren) en dat is in het geheel niet makkelijk..maar dat vertel ik je nog wel als je weer in het oude vertrouwde nederland terug bent.
    Want wij vinden het natuurlijk gezellig dat je weer terugkomt!!!
    nou meid hou je taai,
    Groetjes van ons allemaal en een extra dikke troostknuffel van Joya en Lucas.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Banjul

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Juli 2007

Raar, maar waar...

06 Juli 2007

laatste loodjes

02 Juli 2007

uit Gambia

21 Juni 2007

over

09 Juni 2007

visite
Kitty

Actief sinds 05 Juli 2006
Verslag gelezen: 921
Totaal aantal bezoekers 99430

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2006 - 28 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: