geduld is een schone zaak - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Kitty Winsen - WaarBenJij.nu geduld is een schone zaak - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Kitty Winsen - WaarBenJij.nu

geduld is een schone zaak

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

16 Februari 2007 | Gambia, Banjul

Gisteren ben ik met Ibu naar een broer van hem geweest die ziek was. Die woon niet echt dichtbij en ook echt niet in de grote stad. Dit was echt een heel klein gehucht. Maar goed, de reis erheen ging prima. Terug was echter een ander verhaal.

Van het huis liepen we naar de doorgaande weg. Van de mensen van het huis wat aan de weg grenst kregen we een bankje om op te zitten wachten. Dat bleek ook wel nodig. De eerste (en enige) bushtaxi die langs kwam zat vol. Vervolgens passeert een personenauto, waar nog plek is, maar die niet stopt. Dan een terreinwagen met blanken die ook niet stopt. Kortom, we hebben er 2 uur zitten wachten met 3 passerende auto's en een paard en wagen. Helaas ging die niet de goede kant op anders waren we daarmee gereisd.

Uiteidelijk besloten Ibu en ik maar te gaan lopen. Dat bleek een goed uur te zijn tot we in Brikama kwamen. Mamma heeft me altijd geleerd te gaan plassen voordat je weggaat. Nu weet ik dat dat in Gambia iets anders zit en dat je soms echt beter maar kan wachten tot je zelf thuis bent (al loopt het water uit je ogen!) Dus in dit geval was ik ook niet bij de broer geweest. Ik dacht dat ik het wel zou redden tot thuis. Maar ja, na 2 uur wachten en een half uur lopen, besloot ik toch maar dat hjet tijd werd voor een bush-plasje. Gelukkig maar, want uiteindelijk duurde het vanaf het moment dat we bij de broer weggingen tot ik thuis was ruim 4 uur!

Geduld is hier een schone zaak...

  • 16 Februari 2007 - 13:31

    Ludi:

    "Ik ben blij dat je nog iets van mij geleerd hebt ook al werkt het niet in the Gambia. Maar ik kan het wel begrijpen na meer dan 4 uur"

  • 16 Februari 2007 - 14:36

    Gill:

    haaii kitty.
    ik mis jou heeel erg
    veel plezier daar
    dikkee kuss Gill

  • 16 Februari 2007 - 15:30

    Pieter:

    zo te lezen heb je het wel naar je zin!
    dikke kus
    Pieter

  • 16 Februari 2007 - 17:30

    Mary Farla:

    Ik lees je verhaaltjes altijd met plezier, want je kan het zo heerlijk vertellen. Wat een bezoekje al niet teweeg kan brengen. Wat zijn wij in nederland dan toch verwend en toch mopperen we op het openbaar vervoer.
    En zoals je weet, luister altijd naar je moeder, ha, ha ,ha.
    Kijk weer uit naar je volgende belevenis.
    Groetjes Mary en Kees.

  • 17 Februari 2007 - 09:28

    Oma Rie:

    kitty,fijn weer iets van je tehoren.is alles weer oke?je hoorde dus bij de wildplassers.krijg je hier een bonnetje voor.maar met hoge nood doe je dat toch maar.groetjes ,bedankt voor de kaart.

  • 17 Februari 2007 - 15:14

    Ri:

    Heeeeeee!!!!

    Ik ben blij dat het leven in Afrika goed bevalt. Gelukkig ook geen tranen meer van verdriet.
    Geniet van alles om je heen. Dat zal wel lukken...
    Liefs, Ri

  • 18 Februari 2007 - 12:16

    Erica:

    he kitty,
    Wat fijn om te lezen dat je weer gelukkig bent met ibu!! Maakt je leven in Gambia toch weer een stuk leuker neem ik aan.
    Joya zegt: ze moet een keertje komen (jij dus) dan gaan we puzzelen. Je moet een keertje spelen bij ons. een dikke kus van Joya krijg je erbij. Lucas slaapt....dus die kan niks zeggen, maar je krijgt vast een dikke knuffel van hem.
    Groetjes van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Banjul

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Juli 2007

Raar, maar waar...

06 Juli 2007

laatste loodjes

02 Juli 2007

uit Gambia

21 Juni 2007

over

09 Juni 2007

visite
Kitty

Actief sinds 05 Juli 2006
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 99576

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2006 - 28 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: