marcheren (het echte werk!) deel 2 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Kitty Winsen - WaarBenJij.nu marcheren (het echte werk!) deel 2 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Kitty Winsen - WaarBenJij.nu

marcheren (het echte werk!) deel 2

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

11 Maart 2007 | Gambia, Banjul

Okee, na al dat oefenen kwam op zaterdag 10 maart de dag van het echte werk.

De kinderen moesten om 7.30 uur op school zijn. Gelukkig mocht ik iets langer slapen want Abou zou me op de weg naar het stadion oppikken om 7.45. Keurig op tijd (zoals ik nog steeds ben) sta ik klaar. Ik bel voor de zekerheid even naar Ida die me vertelt dat ze nu van huis naar school loopt. Hmm, dan zijn ze nooit op tijd hier, denk ik. Dus ik bel Abou ook even op. Die zegt dat ze eraan komen als de kinderen er zijn. Ik besluit nog even te wachten, lang zal het niet duren, denk ik. Na een half uur bel ik Abou nog eens. Hij wil wachten tot alle kinderen er zijn en zegt dat hij me wel al bellen als hij van school vertrekt. Okee, dan wacht ik thuis wel.

Om 9.00 nog steeds geen telefoontje van Abou. Ik besluit te bellen. Abou zegt dat hij nu net onderweg is (hij zou toch bellen????). Ik loop naar het kruispunt en wordt daar keurig door Abou opgepikt. Iets later dan gepland!

We rijden naar het stadion in Bakau waar het een drukte van belang is met allemaal kinderen keurig in uniform. We verzamelen op goed geluk ergens. Ik krijg van Ida een formulier in mijn hand gedrukt en ze zegt dat ze Tina even weg gaat brengen. Tina is Ida's dochter en verkozen om een hotemetoot te vertegenwoordigen. Iedere school kiest een kind als 'junior' VIP.

Dus daar stond ik dan. Geen idee wat er zou of moest gebeuren. Eerst maar even uitvinden wanneer wij het stadion in moeten. Volgens de lijst zijn wij 79. Ik hoor nummer 26 geroepen worden. Geen luidsprekers of zo, gewoon mensen die hard roepen. Wachten dus. Het is inmiddels al aardig warm aan het worden. We voorzien alle kinderen van water.

UIteindelijk mogen we het stadion in. Natuurlijk netjes marcherend (op een kleutermanier dan). Daar staan alle andere scholen ook al in een lange slinger te wachten tot alle begint.

Eerst komt er een fanfare en de scouting binnengemarcheerd. Ze spelen het volkslied en marcheren een rondje over het veld.
Dan komen er 3 auto's binnen, waarvan 1 hummer. HIer zou normaal gesproken de president in moeten zitten. Maar denk maar niet dat hij wel naar deze ceremonie komt. Dus alleen de 'junior' president stapt uit.

Dan gaat het marcheren der scholen beginnen. Het is een hele lange rij en wij zijn bijna achteraan. Gelukkig nog genoeg tijd dus om de kinderen weer een slok water te geven. Het is bloedheet en we staan vol in de zon. Dan marcheren we het stadion rond, langs de VIP's naar het middenveld. Daar wachten we. Inmiddels eten we ook de lunch. Er wordt een lied gezongen en natuurlijk het volkslied. Dan mag iedereen weer naar huis. Rond 13.30 uur ben ik weer thuis.

Conclusie: het is lang wachten in de bloedhete zon. Marcheren met kleuters is niet te doen. Maar het was een unieke ervaring!

  • 11 Maart 2007 - 16:13

    Lieke:

    Hoi Kitty,
    Het lijkt me inderdaad leuk om dit een keer mee te maken maar niet heel makkelijk met al die kinderen. Ik vind het leuk dat je steeds een berichtje achterlaat die wij dan kunnen lezen. Nog veel plezier daar!! Kus Lieke

  • 11 Maart 2007 - 21:48

    Ludi:

    wat een happening zeg! Het is eens wat anders dan een sportdag. Met zoveel kinderen die niet zo goed weten wat er gaat gebeuren is het best lastig. En dan die hitte. Probeer parasolletjes te maken voor dit soort gelegenheden. En Hebben jullie in Gambia geen brandrijtje?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Banjul

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Juli 2007

Raar, maar waar...

06 Juli 2007

laatste loodjes

02 Juli 2007

uit Gambia

21 Juni 2007

over

09 Juni 2007

visite
Kitty

Actief sinds 05 Juli 2006
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 99514

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2006 - 28 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: