reptile farm - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Kitty Winsen - WaarBenJij.nu reptile farm - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Kitty Winsen - WaarBenJij.nu

reptile farm

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

21 April 2007 | Gambia, Banjul

Vrijdag zijn Ibu en ik naar de reptile farm (reptielenfarm) geweest. Ik had er de eerste keer dat ik in gambia was ook over gehoord. Toen zeiden ze dat het heel dichtbij was. Nu weet ik niet wat dichtbij in gambia is, maar dit was toch wel ver. De farm ligt in Kartong, een plaatsje bij de zuidelijke grens met Senegal.
Een gele taxi is te duur, dus moesten we met de bushtaxi. Eerst met de bushtaxi naar Serrekunda. Dan daar op een bushtaxi naar Gunjur. De bushtaxi was gelukkig snel vol want hij vertrekt pas als hij vol is (in dit geval zo'n 20 mensen). In Gunjur stappen we op een bushtaxi naar kartong. Ook hier zijn we weer lucky want ook deze bushtaxi vertrekt snel. Als we in Kartong uitstappen vragen we waar de reptile farm is. Lachend zegt iemand dat dat ongeveel 3 kilometer terug was. Hmm, we hadden het ook eerder moeten vragen...
Dus nemen we weer een bushtaxi terug. We stappen uit bij de reptile farm. Het is niet gek dat we dit gemist hebben want aan de kant van de weg laag staat er een bord op de grond. Dit echt duidelijk. We moeten een weg in die ons naar de farm brengt.
Ibu is bang voor slangen dus het is al een hele onderneming dat hij mee wilde. Gelukkig maar, denk ik nu, anders was ik er nooit gekomen! We komen tegelijk met 2 andere groepen aan en krijgen een rondleiding. We mogen veel slangen vasthouden en de vrouw legt veel en goed uit. Het is echt superleuk! We zien voornamelijk slangen, maar ook een pelikaan, skink, schildpadden en varanen. Uiteindelijk duurt het toch ruim anderhalf uur terwij

  • 21 April 2007 - 20:28

    Mary Vd Plank:

    Ha die Kitty,
    Ja, ja, maak me maar jaloers met die reptiele farm. Dat wil ik ook graag zien. Maar een slang van formaat heb ik al eens gevoeld. Je verwacht iets zachts maar is best hard. Is Ibu na het bezoek minder bang?
    Maar Nederlang is ook aan het opwarmen dus wie weet wat wij over enkele jaren hier voor slangen en andere dieren kunnen tegenkomen.

    Groetjes,
    Mary

  • 22 April 2007 - 16:59

    Berber:

    Hé Kitty! Misschien weet je nog wie ik ben? Je hebt me ontmoet bij de baobabschool bijeenkomst in Meppel! Ik ben 1 van de 2 friezen,die 3 jaar geleden, tjee wat lang alweer, 3 maanden op de baobabschool heeft lesgegeven! Afgelopen oktober was ik in gambia en heb je gesmst maar helaas de school had vakantie! We zijn de laatste dag van onze vakantie nog even langsgeweest en toen was je helaas ziek! Tjee wat heb jij de afgelopen maanden veel meegemaakt! Fijn dat jij en Ibu weer bijelkaar zijn! Natuurlijk vind ik het erg leuk om de verhalen over de school te lezen! Ik herkende in okt. nog maar een paar kinderen die nu Nursery 3 zitten en toen in nursery 1! In Dec. ben ik weer langs geweest maar toen was de school gesloten, had ik natuurlijk kunnen verwachten! Wil je de groeten doen aan Abou en Mariama en de moeder van Tina en Amy, die geeft les in nursery 1, ben haar naam kwijt! Ik kom in okt. weer, wie weet tref ik je dan wel, als je besloten hebt om te blijven! groetjes Berber

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Banjul

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Juli 2007

Raar, maar waar...

06 Juli 2007

laatste loodjes

02 Juli 2007

uit Gambia

21 Juni 2007

over

09 Juni 2007

visite
Kitty

Actief sinds 05 Juli 2006
Verslag gelezen: 1509
Totaal aantal bezoekers 99516

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2006 - 28 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: