feestje - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Kitty Winsen - WaarBenJij.nu feestje - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Kitty Winsen - WaarBenJij.nu

feestje

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

17 Mei 2007 | Gambia, Banjul

Vorige week vrijdag was er op school een afscheidsfeestje voor Karen en voor mij. Voor mij een beetje vroeg maar omdat Karen zaterdag vertrekt, hebben we het gecombineerd. Karen en ik hebben de school versierd met slingers en ballonnen. Ida (een van de leerkrachten) had samen met vriendinnen eten gekookt. Abou (de manager) had voor muziek gezorgd. Kortom alles was goed geregeld.

De leerkrachten waren er allemaal en ze hadden allemaal nog iemand meegenomen. Er waren ook mensen van het bestuur. En er kwam zelfs een ouder. Of die ook in het bestuur zat, weet ik niet precies.

We begonnen met muziek. Daarna heb ik even iets tegen Karen gezegd en mijn kado gegeven. Ik had in de boekwinkel hier een prentenboek gevonden over een Baobab boom. Dat leek me wel toepasselijk. Alle leerkrachten zeiden ook nog iets tegen Karen en mij persoonlijk. Karen wilde ook iets zeggen, maar was overmand door emoties, wat bij mij ook even slikken opleverde.

Daarna zijn we gaan eten. Hele pittige kip, aardappelsalade en komkommer. Allemaal heerlijk. En dan dansen... al is dat voor mij nog erg moeilijk op die afrikaanse manier. Ik ben daar geloof ik niet voor gemaakt. Maar het was erg gezellig!